Już od dawna wiadomo, że Microsoft Flight Simulator oprócz realnej mechaniki latania i świetnie odwzorowanego kokpitu, zaoferuje świetną grafikę. Tymczasem, część osób z serwisu Digital Foundry, czyli stronie poświęconej dogłębnej analizie gier, miała możliwość zagłębić się w najnowszy symulator. Redakcja docenia szczególnie efekty pogodowe, oświetlenie i chmury.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że wszystko, co zobaczymy w najnowszej grze produkcji Microsoft, to tekstury wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie zdjęć satelitarnych. Natomiast większa część obliczeń, wszystkie algorytmy i procesy zachodzą w wirtualnej chmurze. To generuje pewne problemy — nie wszystkie lokacje będą wyglądać tak samo dobrze. Autorzy zapewniają, że będą jeszcze ulepszać swoją grę poprzez naprawianie tych błędów. Planowane jest również zaimplementowania wsparcia dla śledzenia promieni — Ray Tracing.




Testy przeprowadzone przez Digital Foundry wskazują również, że gra będzie wymagać niesamowicie wydajnego komputera. Jednostka testowa została zbudowana na podstawie procesora Ryzen 9 3900X (2100 złotych) oraz karty graficznej RTX 2080Ti (od 6000 złotych wzwyż) była w stanie zapewnić tylko około 45 klatek animacji na sekundę, podczas rozgrywki na najwyższych nastawach graficznych w rozdzielczości 4K. Dopiero w jakości 1440p, wspomniana konfiguracja sprzętowa mogła zapewnić powyżej 60 klatek.



Źródło: YouTube


To nie jest najlepsza wiadomość, jeżeli posiadamy sprzęt z najwyższej półki — szczególnie jeżeli cały komputer kosztuje prawie tyle, co używany samochód wyższej klasy. Pojawiło się wiele głosów, mówiących, że jest to wina źle zoptymalizowanej gry, że nie powinna ona działać w takiej płynności na tak świetnym sprzęcie. Warto w tym miejscu przypomnieć, że Crysis też wyprzedzał swoją epokę — najprawdopodobniej tutaj nie mamy do czynienia z błędem programistów, tylko z kolejnym przełomem w grafice w grach. Należy również zaznaczyć, że ograniczenia wynikają ze zbyt słabej karty graficznej, miejmy nadzieję, że nadchodzące karty Nvidia Ampere sprostają Microsoft Flight Simulator.

Z tą wiedzą, ciężko wyobrazić sobie, jak gra będzie działać na Xbox One i Xbox Series. Niestety, nie wiadomo jeszcze kiedy produkcja zadebiutuje na konsolach i nie wiemy również, czego będziemy mogli się po nich spodziewać. Premiera gry na komputery osobiste odbędzie się już 18 sierpnia.

Zródło: YouTube