Jak na oficjalnym blogu ogłosił wczoraj Christian Dailey z BioWare, prace nad projektem całkowitego przebudowania Anthem (znanym także jako Anthem NEXT), sieciowej strzelanki ARPG, zostały anulowane. Wcześniej donosiły o tym media branżowe, w tym Jason Schreier, ale dopiero teraz Electronic Arts oficjalnie potwierdziło, że nie da grze drugiej szansy.

Co to oznacza? A to, że produkcja nie poprawi jakości i nie nabierze ostatecznie kształtu, jaki był gwarantowany przez EA. Gracze nie mają co liczyć na doświadczenie zapewnianych przebudowanych misji, mechanik, rozgrywki i innych elementów.

Jak się jednak okazuje, gra nie zostaje usunięta. Jak zapewnia BioWare, produkcja nie będzie rozwijana, ale wciąż będzie miała wsparcie. 




Twórcy na blogu wspominają:

W duchu przejrzystości naszej pracy chcieliśmy się podzielić podjęciem trudnej decyzji o przerwaniu prac nad nowym Anthem (znanym również jako Anthem NEXT). Jednak będziemy nadal utrzymywać przy życiu usługi sieciowe Anthem takie, jakie są w obecnym kształcie. 

Rok 2020 był rokiem innym niż wszystkie i chociaż nadal robimy postępy w kwestii wszystkich naszych projektów w BioWare, praca w domu podczas pandemii miała wpływ na naszą produktywność, a nie wszystko, co planowaliśmy przed COVID-19 dałoby się osiągnąć bez nadmiernego stresu dla członków naszego zespołu. 


Zespół BioWare wie, że odniósł porażkę i prawdopodobnie zawiódł tym wiele graczy.


Wiem, że będzie to rozczarowujące dla społeczności graczy Anthem, którzy byli podekscytowani ulepszeniami, nad którymi pracowaliśmy. To także rozczarowanie dla zespołu, który jak do tej pory wykonał świetną robotę. 


Jak informują deweloperzy, wolą oni porzucić ten projekt, aby zadbać bardziej o stan innych, ważniejszych tytułów:


Tworzenie gier jest trudne. Takie decyzje nie są łatwe. Musimy skupić nasze wysiłki jako studio i wzmocnić kolejne tytuły takie jak Dragon Age i Mass Effect, jednocześnie zapewniając wysokiej jakości aktualizacje do Star Wars: The Old Republic w tym samym czasie.