Assasin's Creed: Valhalla, zostanie wydana na nadchodzące konsole nowej generacji PlayStation 5 oraz Xbox Series X, jednak gry doczekamy się także na komputerach osobistych oraz obecnych urządzeniach Xbox One i PlayStation 4. Wiemy także, że nowa gra studia Ubisoft Montreal wprowadzi kilka zmian w formule cyklu. Dwie najnowsze gry z tej serii, o podtytułach "Origins" i "Odyssey", nadały serii nowy kierunek, łącząc akcję z elementami RPG. W poprzednich częściach, to akcja i fabuła grały "główne skrzypce" i to właśnie z dostępnych tam rozwiązań "Valhalla" będzie czerpać pełnymi garściami, ale wygląda na to, że w nowej grze, deweloperzy postanowili je nieco zmodernizować.

W wywiadzie dla serwisu Kotaku, dyrektor kreatywny gry Ashraf Ismail zagłębił się w system rozwoju i postępu w grze, a także między innymi w to, jak będą wyglądać nowe misje.

"W tej grze mamy inne podejście do postępu w rozgrywce” - mówi Ismail. „Patrzymy na pojęcie siły, która jest pozyskiwana dzięki, powiedzmy, zdobywaniu umiejętności przez gracza”. Deweloperzy chcą aby gracze mogli swobodnie eksplorować i odkrywać świat gry bez ścian i zbędnych przeszkód.


W kolejnej części wywiadu dyrektor kreatywny mówi o strukturze misji i sugeruje, że pomimo iż głównym bohaterem gry będzie wiking i zabójca to będziemy mieć do wybory więcej rozwiązań pokojowych - bez użycia przemocy . 

„Kiedy wyruszasz w świat, (...), wmieszasz się w politykę”. „Wyruszasz i wciągasz się w podróż. Podczas niej dostępne są różne możliwości. Więc tak, czasami, oznacza to, że możemy, negocjować aby coś rozwiązać”.

Assasin's Creed: Valhalla oprócz przywrócenia mechanik z poprzednich części, umożliwi nam także stosowanie kultowego dla serii ukrytego ostrza.


Źródła: 12