Jednym z najważniejszych elementów gier RPG, jest odpowiednie wykreowanie i wczucie się we własną postać. Nie jest to pomijalny aspekt, gdyż jest to ważne dla dużej grupy entuzjastów gatunku. Niezwykle istotne jest, aby interakcje pomiędzy postaciami były adekwatne i naturalne.

W poprzednich odsłonach cyklu Baldur's Gate musieliśmy odpowiednio dobrać członków drużyny — każdy miał inny charakter i nie wszyscy pałali do siebie sympatią. W najnowszej odsłonie będzie podobnie, dlatego w kolejnym odcinku dziennika deweloperskiego twórcy skupili się na tym elemencie oraz na relacjach z innymi postaciami. 




Deweloperzy zapewniają, że wszystkie sytuacje, wątki i możliwości romansowania będą możliwie jak najbardziej autentyczne. Dzięki różnym sztuczkom i mechanikom dostępnym w piątej edycji systemu RPG Dungeons & Dragons, interakcje między protagonistą i członkami drużyny nie będą sztuczne.

Jeżeli chodzi o opcje romansowania, ekipa Larian Studios twierdzi, że wszystko będzie skupiać się na realistycznym budowaniu relacji. Ponadto, belgijscy deweloperzy postanowili podkreślić, że gra jest skierowana do dorosłych odbiorców. Właśnie dlatego w Baldur's Gate III pojawią się pełne i nieocenzurowane sceny uniesień miłosnych. 

Tego samego dnia, za pośrednictwem serwisu Twitter wydano oświadczenie, z którego dowiadujemy się, że produkcja zadebiutuje później, niż oczekiwano.



Na szczęście opóźnienie nie jest duże. Deweloperzy zapewniają, że potrzebują dodatkowego czasu, aby upewnić się, że gra będzie działać maksymalnie jak najlepiej i zostanie pozbawiona jakichkolwiek błędów. Dla twórców niezwykle ważne jest także to, aby tłumaczenie na każdy język było idealne.

Baldur's Gate III we wczesnym dostępie zadebiutuje na platformach Steam, Google Stadia oraz GOG 6 października 2020 roku, a nie tak jak wcześniej planowano 30 września.