Jedną z ważniejszych informacji ubiegłego roku było wykupienie przez Microsoft studiów należących do spółki Zenimax Media. Firma właśnie sfinalizowała transakcję i Phil Spencer oficjalnie powitał studia Bethesdy w swojej rodzinie Xbox Game Studios.

To ekscytujący dzień dla marki Xbox. Dziś oficjalnie zakończyliśmy proces przejęcia ZeniMax Media, firmy macierzystej Bethesda Softworks. To zaszczyt powitać w rodzinie Xbox osiem niezwykle utalentowanych studiów deweloperskich - Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios - oraz ich fanów z całego świata.



Potwierdził on także, że część tworzonych przez nie gier będzie dostępnych tylko na konsolach Xbox, komputerach PC i w usłudze Xbox Game Pass. Pierwsze gry z biblioteki Bethesdy trafią do subskrybentów jeszcze w tym tygodniu.

Jest to kolejny krok w budowaniu wiodącego w branży zespołu studiów first party, do czego zobowiązaliśmy się wobec naszej społeczności Xbox. Po dołączeniu zespołów twórców Bethesdy, gracze powinni wiedzieć, że konsole Xbox, komputery PC i Game Pass będą najlepszym miejscem do zapoznania się z nowymi grami Bethesdy, w tym niektórymi nowymi tytułami, które będą dostępne wyłącznie dla graczy Xbox i PC.

Pete Hines, pełniący funkcję wiceprezesa działu ds. marketingu i PR ujawnił jednak na oficjalnym blogu Xboksa, że w najbliższym czasie nie powinniśmy spodziewać się większych ogłoszeń.

Po pierwsze, pozwólcie mi powiedzieć, że nie robimy teraz żadnych przełomowych ogłoszeń ani zmian. Jak już wszyscy mówiliśmy, oczekujemy, że Bethesda Softworks i nasze studia będą działać tak jak w przeszłości, tylko z większym wsparciem i zasobami niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście Game Pass był ważną inicjatywą dla Xboxa i będziemy pracować nad tym, aby w Game Passie znalazło się jeszcze więcej naszych gier niż kiedykolwiek wcześniej. A poza tym? Bądźcie czujni, dopiero zaczynamy współpracę.