17 listopada do gry Hearthstone trafił nowy dodatek — Obłędny Festyn Lunomroku. Oprócz 135 nowych kart, twórcy zaimplementowali nowy system progresu.



Miał on śledzić statystyki i dokonania graczy i przyznawać nagrody takie jak złoto, pakiety kart, elementy kosmetyczne niezależnie od tego czy zaczynają swą przygodę z karcianką Blizzarda, czy są jej weteranami. Ponadto dodano cykliczne zadania, które miały być nagrodzone.

Niestety zaproponowane zmiany nie przypadły fanom do gustu i regularnie zwracali na to uwagę deweloperom. Ci w końcu postanowili ustosunkować się do problemu.


Jesteśmy gotowi przedstawić ze szczegółami wszystkie zmiany, które zaczniemy wprowadzać w tym miesiącu. Będziemy też kontynuować prace, by z czasem jeszcze bardziej ulepszyć ten system. W nadchodzącej aktualizacji dostosujemy lub usuniemy zadania, które okazały się zbyt trudne dla graczy, zmniejszymy o prawie 20% liczbę PD wymaganych do ukończenia 50-poziomowej ścieżki nagród, dodamy na ścieżce dwie złote nagrody oraz przeprojektujemy dodatkowe poziomy po poziomie 50. Planujemy także jednorazową nagrodę za zalogowanie się w postaci 5 pakietów Festynu Lunomroku i 500 szt. złota w terminie od 15 grudnia do 18 stycznia.

W najbliższym czasie należy spodziewać się następujących zmian:

  • Zadania wymagające legendarnych kart lub rozgrywek na Arenie zostają usunięte
  • Liczba meczów do wygrania w trybie rankingowym zostaje zmniejszona z 7 do 5 w misjach tygodniowych,
  • Ustawka i Karczemna bójka będzie wliczana do postępów zadań,
  • Zmniejszono wymagania dotyczące zadań związanych z użyciem kart (przykładowo zadanie rzutu 50 splugawionych kart zmniejszono do 30),
  • Wszystkie zadania dzienne zapewnią 900 punktów doświadczenia (wcześniej 800),
  • Zmniejszono maksymalną liczbę punktów doświadczenia potrzebną do ścieżki nagród o około 20% do poziomu 37 000 punktów,
  • 27 i 30 poziom doda po 50 pkt sztuk złota,
  • Zmniejszając wymagania w poziomach, przyspieszone zostanie przyznawanie złota za każdy kolejny poziom powyżej 50 poziomu.