Jeśli planowaliście zagrać w Bloodborne na konsolach nowej generacji z myślą, że gra będzie działać płynniej niż na Playstation 4 to mamy dla was smutną wiadomość. Jak donoszą zagraniczne redakcje, tytuł studia FromSoftware nie wykorzystuje potencjału mocy najnowszej konsoli Playstation 5. Wykonane testy wskazują, że płynność rozgrywki utrzymuje się na poziomie 30 klatek na sekundę. Oznacza to, że do wykorzystania potencjału nowej generacji gra wymagać będzie aktualizacji stworzonej przez studio.




Zgoła inna sytuacja jest w przypadku innej gry studia From Software, jaką jest Sekiro: Shadows Die Twice. Ten tytuł działa płynnie w 60 klatkach na sekundę, może być to spowodowane tym, że gra ukazała się również na komputerach stacjonarnych. Dzięki czemu gra mogła być już przystosowana do płynności wcześniej, należy również wspomnieć fakt, że Sekiro otrzymało również aktualizacje, w której deweloperzy mogli przemycić poprawki dotyczące płynności gry.




Na chwilę obecną, jeśli ktoś planuje spędzić najbliższe tygodnie przy konsoli Playstation 5 z grami od From Software, to Sekiro może być lepszym wyborem. Na Bloodborne trzeba będzie zapewne poczekać, aż twórcy wypuszczą odpowiednią łatkę, która pojawi się na pewno w przyszłości.

Konsola Playstation 5 zadebiutuje na rynku 19 listopada 2020.