CD Projekt RED od momentu premiery swojego najnowszego dzieła, Cyberpunka 2077 sukcesywnie naprawia grę. Jak wiedzą wszyscy gracze, debiut długo wyczekiwanej produkcji nie był tak dobry, jak oczekiwano. Polscy deweloperzy nie zamierzają się jednak poddawać i wzięli sobie za cel przybliżenie gry do stanu, w którym pierwotnie miała być.

Przedstawiciel polskiego studia, Marcin Iwiński, wczorajszego dnia opublikował w serwisie YouTube film z oficjalnymi przeprosinami dla wszystkich graczy za stan Cyberpunka 2077 na premierę. Ponadto, deweloper odpowiedział na kilka najczęściej zadawanych pytań i przedstawił plany na naprawę i rozwój gry.

W oficjalnym komunikacie załączonym do wspomnianego materiału wideo czytamy:


Drodzy gracze,
Zobowiązujemy się do naprawy błędów i zawieszeń gry, i będziemy kontynuować prace nad poprawkami dla Cyberpunka 2077 w przyszłych aktualizacjach, żebyście mogli cieszyć się grą niezależnie od platformy. W tym miejscu chcemy poinformować Was o naszych postępach w rozwoju Cyberpunka 2077, w tym o planowanych aktualizacjach i poprawkach, darmowych DLC i nie tylko. Poniżej znajdziecie osobiste wyjaśnienie współzałożyciela CD PROJEKTU jak wyglądały dni poprzedzające premierę Cyberpunka 2077 i naszą perspektywę na sytuację związaną z grą na konsolach poprzedniej generacji.
Dziękujemy,
CD PROJEKT RED


Omawiany film prezentujemy poniżej.



Prezes CD Projektu zapowiedział również, że obecny i następny rok będzie znaczący dla rozwoju gry. Od premiery gry do 2021 roku w życie weszło kilka Hotfixów. W późniejszym okresie tego roku oprócz licznych aktualizacji i poprawek zadebiutują również dwie duże aktualizacje 1.1 oraz 1.2.

W pierwszej połowie 2021 roku będą dostępne darmowe DLC, a w drugiej połowie zostanie udostępniona darmowa aktualizacja Next-Genowa. Do 2022 roku Cyberpunk 2077 będzie sukcesywnie i nieustannie naprawiany, aktualizowany, deweloper zapewnia, że najnowsza produkcja będzie długo wspierana.



Pełny materiał wideo prezentujemy powyżej, jednak dla osób, które nie mogą lub nie chcą go oglądać, poniżej załączamy odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące opisywanej gry. Po większą ilość treści zapraszamy na oficjalną stronę Cyberpunka.


Nie testowaliście gry na konsolach starej generacji, aby upewnić się, że zapewnia dobre doświadczenia?

Testowaliśmy. Ale okazuje się, że nasze testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi gracze zetknęli się podczas gry. Zbliżając się do premiery, każdego dnia widzieliśmy znaczącą poprawę i naprawdę wierzyliśmy, że aktualizacja premierowa załatwi sprawę.


Skąd wzięła się tak ogromna różnica w wersjach na PC i konsole starej generacji?

Cyberpunk 2077 to ogromny projekt, który zawiera w sobie mnóstwo specjalnie przygotowanych obiektów, współzależnych systemów i mechanik. W tej grze wszystko to nie jest rozrzucone na płaskim terenie, gdzie moglibyśmy odciążyć nieco sprzęt, tylko skupione na obszarze dużego miasta, w którym ekran wczytywania niemal się nie pojawia. Już samo to było wyzwaniem, ale my jeszcze dodatkowo utrudniliśmy sobie pracę, chcąc dopilnować, by gra wyglądała oszałamiająco na PC, a dopiero potem dostosować ją do konsol – zwłaszcza tych starej generacji. To było nasze główne założenie. Na początku nie wydawało się ono zresztą specjalnie trudne. Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał, jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania.


Co sprawiło, że tworzenie gry na konsole było aż tak trudne?

Głównym wyzwaniem była nieustanna potrzeba ulepszania naszego systemu strumieniowania danych na potrzeby starszych konsol. Strumieniowanie odpowiada za „podawanie” silnikowi zarówno tego, co widać na ekranie, jak też samych mechanik gry. Miasto jest gęsto upakowane zawartością, a przepustowość dysków konsol starej generacji jest, jaka jest, więc ciągle mieliśmy z tym problemy.


Zapowiedzieliście darmowe DLC do gry na “początek 2021 roku”. Czy ta data ulegnie zmianie, ze względu na poprawki?

Podobnie jak w przypadku Wiedźmina 3 wciąż planujemy wypuszczenie darmowej zawartości do gry. Jednakże postanowiliśmy skupić się najpierw na najważniejszych poprawkach i aktualizacjach. Darmowe DLC wydamy później — więcej informacji na ten temat pojawi się w nadchodzących miesiącach.