Wiele współczesnych statystyk dowodzi, że gracze nie kończą gier, które zajmują więcej niż 10-15 godzin. Podobny los spotkał Wiedźmina 3, ponieważ ukończenie głównej fabuły mogło zająć 32 godziny, jak i 85. Dlatego już od dłuższego czasu wiemy, że Cyberpunk 2077 będzie nieco krótszą produkcją.

Po zakończeniu Night City Wire starszy projektant zadań, Patrick Mills ujawnił na podcaście z Alannah Pearce i streamerami DeejayKnight oraz CohhCarnage, że CD Projekt RED otrzymało wiele zgłoszeń, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon jest za długiNależy także pamiętać, że CD Projekt RED przygotował dodatki fabularne w postaci Serc z Kamienia oraz Krwi i Wina, co wydłuża historię do 291 godzin. Z kolei na ukończenie gry na 100% potrzeba od 116 do 469 godzin. Również Paweł Sasko, odpowiedzialny za tworzenie poziomów, wyznał w wywiadzie dla Spider's Web, że będziemy mogli ukończyć grę, przechodząc jedynie misje poboczne. 

Strukturę Cyberpunka zbudowaliśmy na wnioskach z Wiedźmina 3, który posiadał główny pień historii i odchodzące od niego wątki poboczne. To była nasza główna struktura, którą my nazywaliśmy kłosem. W Cyberpunku natomiast jeszcze dodatkowo unieliniowiliśmy całość i dodaliśmy dodatkowe wątki będące questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach. Te questy nigdy nie są liniowe. To jest taki system wewnętrzny, który my nazywamy systemem tokenowym i to on decyduje, w którym momencie gry przydzielić ci te questy.