Według wypowiedzi jednego z deweloperów w wywiadzie dla serwisu Spiders Web, napisy końcowe w Cyberpunk 2077 będzie można ujrzeć bez wypełniania misji z głównego wątku fabularnego. Paweł Sasko, główny projektant zadań w grze, ujawnił, że proces produkcyjny gry jest oparty głównie o wnioski, jakie CD Projekt RED wyciągnęło z innego dzieła studia - Wiedźmina 3. Gra oparta o uniwersum Andrzeja Sapkowskiego posiadała główny wątek fabularny, ale również poboczne elementy całej historii. W Cyberpunk 2077 zrezygnowano jednak z tego rozwiązania. W najnowszym dziele rodzimego zespołu otrzymamy dużo bardziej rozbudowaną, interaktywną i przede wszystkim niepowtarzalną całość. Paweł Sasko podkreśla, że cała struktura nowej gry jest bardzo skomplikowana.




"(...) W Cyberpunku natomiast jeszcze dodatkowo unieliniowiliśmy całość i dodaliśmy dodatkowe wątki będące questami (zadaniami), które mogą się triggerować  (aktywować) w najróżniejszych okolicznościach. Te questy nigdy nie są liniowe. To jest taki system wewnętrzny, który my nazywamy systemem tokenowym i to on decyduje, w którym momencie gry przydzielić ci te questy. To oznacza, że nawet ja nie jestem w stanie ci powiedzieć, w jakiej kolejności te questy będą się włączać, dlatego, że to gra zależnie od Twojego progresu decyduje, kiedy je dostaniesz. My oczywiście sterujemy i decydujemy, jakie warunki muszą zostać spełnione, by te questy (zadania) się włączały, ale to nie jest takie proste do opowiedzenia. Ta gra ma najbardziej skomplikowaną strukturę, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy" - opowiada reżyser w wywiadzie.



Źródło: YouTube, CD Projekt RED

Deweloper uważa, że określenie długości Cyberpunk 2077 jest niemożliwe z powodu bardzo dużej niepowtarzalności - każde podejście do gry jest zupełnie inne i trwa przez inny czas. Reżyser zapewnia, że wątków pobocznych fabuły jest prawie tyle samo, co zadań z głównej osi historii. 

"(...) W strukturze Cyberpunka mamy ten kłos, który stanowi centrum, główny wątek historii i dookoła niego są te wątki poboczne, które mogą się w różny sposób triggerować (aktywować). Wątki poboczne powodują coś, czego nie zrobiliśmy wcześniej, a mianowicie modyfikują główny wątek — i to w taki sposób, że możesz w ogóle nie ukończyć głównego wątku, ale możesz skończyć grę i otrzymać zupełnie inne epilogi niż inny gracz, który wybrał sobie inny lifepath (ścieżkę fabularną) i podjął inne wybory, poznał inne postaci i zbudował z nimi inne relacje" - wspomina deweloper.

Warto przypomnieć, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje 19 listopada 2020 roku na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji, a także urządzeniach PlayStation 5 oraz Xbox Series X

Źródło: CD Projekt RED, Spiders Web