Polskie studio deweloperskie, CD Projekt RED nie zapomniało o swoim najnowszym dziele, Cyberpunku 2077. Gra wciąż jest łatana, naprawiana i poprawiana. Kolejna duża aktualizacja o numerze 1.2 już wkrótce zostanie udostępniona, ale jeszcze zanim to nastanie, zespół pragnie zapowiedzieć kilka ważniejszych zmian, które przedstawiamy poniżej. 

Warto na wstępie wspomnieć także o tym, że opisywana tutaj łatka miała wejść w życie dużo wcześniej, ale prace nad nią zostały przerwane przez niedawny atak hakerski, który został wymierzony w CD Projekt RED.


1. Poprawiono mechanikę policji i listów gończych


Od teraz po złamaniu prawa, policja już nie będzie pojawiać się natychmiastowo za naszymi plecami i nie będzie wystawiać przeciwko nam wszystkich pracowników lokalnych komisariatów. Ponadto ograniczono ilość aktywnych funkcjonariuszy i poprawiono rozmieszczanie dronów.



Patryk, Główny projektant rozgrywki i Łukasz, Główny projektant techniczny w CD Projekt RED wspominają:

„To ważny krok na drodze do naprawienia zachowań policji w naszej grze. Zmiany powinny pomóc z problemem NPC-ów pojawiających się za plecami postaci i stworzą wrażenie, że policja potrzebuje trochę czasu, by dotrzeć na miejsce zdarzenia, kiedy ktoś zgłosi przestępstwo. Dodaliśmy również drona rozpoznawczego, by gracze mieli poczucie, że policja obserwuje i analizuje sytuację na bieżąco”.


2. Poprawiono system jazdy


Nowa aktualizacja upłynni mechanikę jazdy pojazdami, sprawiając, że gracz będzie miał większą kontrolę nad samochodem czy motocyklem nawet przy niskiej ilości klatek na sekundę. Ponadto, w ustawieniach gry dodano nowe opcje, które umożliwią dostosowanie czułości kierowania pod swoje osobiste preferencje.




Séamus, Starszy programista pojazdów w studiu CDPR dodaje:

„Analizując opinie dotyczące naszego modelu kierowania pojazdami, zauważyliśmy, że gracze mieli najwięcej problemów z szybkością sterowania. Większość zastrzeżeń pochodziła od graczy korzystających z klawiatury na PC oraz graczy, których platformy miały problemy z płynnością, i skupiały się na tym, jak trudno utrzymać samochody w torze jazdy. 

W menu opcji dodaliśmy teraz suwak czułości sterowania. Umożliwia on spowolnienie szybkości sterowania wszystkimi pojazdami i z użyciem wszystkich urządzeń wejściowych, bez wpływania na maksymalny kąt skrętu. Samochodami trudno było kierować szczególnie przy spadkach płynności gry. Przyczyna tkwiła w kodzie gry, który nie radził sobie z nagłymi zmianami liczby klatek na sekundę. Obecnie szybkość sterowania powinna działać tak samo w przedziale od 20 do ponad 60 klatek na sekundę.

Na koniec przyjrzeliśmy się poszczególnym samochodom, w tym Archer Hella gracza, i naprawiliśmy problemy, które sprawiały, że przy mniejszej płynności rozgrywki pojazdy stawały się zbyt narowiste”.


3. Poprawiono fizykę pojazdów


Po zaktualizowaniu gry zniknie problem związany z utykaniem pojazdów na obiektach lub nieodwracalną przyczepnością kół. Nowo wprowadzona mechanika "Rock&Roll" sprawi, że nie trzeba będzie zostawiać samochodu na środku miasta lub odbiegać paręset metrów, aby przywołać go ponownie.



„W pewnych sytuacjach nasz pojazd mógł utknąć lub zawiesić się na elementach otoczenia Night City. Teraz dodaliśmy funkcję odblokowania pojazdu, która włącza się, kiedy próbujecie przyspieszyć, ale się nie poruszacie. Przytrzymując gaz, możecie rozkołysać pojazd w przód i w tył lub obrócić go lewo/prawo” - Séamus, Starszy programista pojazdów.


4. Koniec z niechcianymi unikami i koniecznością używania klawiszy WSAD


Od teraz będzie można swobodnie wyłączyć opcję uniku po podwójnym naciśnięciu klawisza. Ponadto, osoby preferujące inny układ sterowania niż WSAD, będą mogły przenieść poruszanie się na inne klawisze.



Wojtek, programista narzędzi w CD Projekt RED wspomina:

„Unik przy podwójnym naciśnięciu klawisza ruchu można wyłączyć w ustawieniach sterowania. Unik nadal można wykonać poprzez podwójne naciśnięcie klawisza przełączającego kucnięcie (domyślnie klawisz „C”). Można też teraz przenieść sterowania za pomocą WSAD na sterowanie przy użyciu innych klawiszy. Wciąż jeszcze musimy rozwiązać kilka problemów z przypisanymi akcjami, czym zajmiemy się w kolejnych aktualizacjach”. 

Jak zapewniają twórcy, to nie jest koniec zmian, nowości i poprawek w Cyberpunku 2077 i można spodziewać się ich więcej w przyszłości. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do śledzenia naszych materiałów znajdujących się tutaj i tutaj.