W serwisie Steam pojawiła się książka opisująca proces produkcyjny najnowszej produkcji Valve. Storybook The Final Hours of Half-Life: Alyx to spisana przez Geoffa Keighleya historia całej dekady pracy studia — włącznie powrotem do kultowej serii gier. Interaktywna książka składa się z 25 000 słów oraz licznych ekskluzywnych materiałów od Valve, jednak autor wspomina również o porzuconych pomysłach firmy.



Źródło: Sklep Steam

Po ukończeniu i wydaniu Half-Life 2: Episode 2, rozpoczęto prace nad następną odsłoną. Zgodnie z planami, Half-Life 3 powstawało na podstawie silnika Source 2. Niecodziennym rozwiązaniem, jakie chcieli wprowadzić twórcy, był losowo generowany świat gry. Jednak sama fabuła jak i ważne dla historii lokacje miały być tworzone ręcznie. Studio uważało, że dzięki temu gracze poświęciliby więcej czasu na grę, ponieważ każde podejście wyglądałoby trochę inaczej. Niestety, sprawny rozwój produkcji był prawie niemożliwy. W czasie pracy nad Half-Life 3, czyli na przełomie lat 2013 i 2014, wciąż powstawały nowe technologie.

Przypomnijmy, że w tamtym czasie debiutowały takie hity jak Dragon Age: Inkwizycja, Far Cry 4 czy The Last of Us. W obliczu dużej konkurencji i trudności w tworzeniu gry, zdecydowano się na porzucenie tego pomysłu.




Valve pracowało również nad dwoma projektami w wirtualnej rzeczywistości. Jedna z gier, nazwana roboczo po prostu Shooter, miała zaoferować niestandardowe podejście do starć, jednak produkcja na moment przed anulowaniem prac, została udostępniona w The Lab, aplikacji pozwalającej na eksperymentowanie z technologią wirtualnej rzeczywistości. Studio pracowało także nad grą Borealis, której akcja miała się toczyć na tajemniczym statku, wspominanym w Half-Life 2. Gracz miałby możliwość wziąć udział w kluczowych wydarzeniach z uniwersum, a niektóre z poziomów miały rozgrywać się po wydarzeniach z Half-Life 2: Episode 2. Niestety, obydwie gry zostały anulowane i usunięte.

Studio Valve rozwijało także kolejną odsłonę swojej innej marki, Left 4 Dead. Przez jakiś czas pracowano nad trzecią częścią, która miała zaoferować otwarty świat i setki przeciwników na ekranie. Akcja gry miała się toczyć w Maroko. Projekt wykorzystywał silnik Source 2, który był wtedy dopiero na wczesnym etapie rozwoju. Niestety, identycznie jak w przypadku Half-Life 3, projekt został porzucony z powodu ograniczeń technologii. 

Na szczęście, Alyx nie jest ostatnią odsłoną uniwersum. Firma Valve w wywiadzie z marca tego roku, udzielonego dla serwisu Game Informer, potwierdziła, że nie zamierza porzucić marki i zgodnie z planami, seria gier Half-Life będzie wciąż rozwijana. 

Źródło: Game Informergamingbolt.com, Valve