Jedną z nowości, jaką zaoferuje graczom PlayStation 5, są interaktywne poradniki, które będą oficjalnymi materiałami przygotowanymi przez twórców. Do tej pory wiadomo było, że taką funkcję będzie wspierał Sackboy: A Big Adventure.



Gavin Moore — dyrektor kreatywny Bluepoint Games, studia przygotowującego remake Demon's Souls udzielił portalom Game Informer i The Washington Post wywiadu, w których wyznał, że gra otrzyma aż 180 filmów z poradami. Jednocześnie podkreślił, że będzie ona nadal trudna i nie otrzyma opcji zmiany poziomu trudności.  Aczkolwiek dzięki podpowiedziom i nowościom, jakie oferuje pad DualSense ,rozgrywka będzie nieco bardziej przystępna.

Można poczuć, że się wykonało dobrą kontrę i zablokowało uderzenie. Czuję, że trafiam. Wiem, jakie obrażenia zadałem, wiem, że mogę się wycofać na chwilę. To wszystko sprawia, że gameplay jest lepszy, a gra nieco bardziej przystępna.


Twórca wyznał także, że nowy dysk SSD jest dużą zmianą, która wpłynie na odczucia płynące z rozgrywki w Demon's Souls.


Myślę, że jedną z głównych rzeczy oryginalnego Demon's Souls, jakie wywoływały frustrację w graczach był długi czas oczekiwania na powrót do gry i odzyskania swoich dusz. Teraz, gdy nasza postać ginie momentalnie wracamy do życia. Oczywiście, nadal będą pojawiały się podróże windą po śmierci, lecz jest to nasza kreatywna decyzja, która ma budowac napięcie, a nie skutek ograniczenia.