O Denuvo większość was słyszała, chociaż najprawdopodobniej słyszeliście o tym programie jako o zabezpieczeniu DRM stosowanemu, aby ograniczyć możliwość spiracenia oprogramowania. Firma ta również produkuje oprogramowanie wykrywające oszustwa w grach. Takowe zostało właśnie zaimplementowane w platformie Valve, dzięki czemu developerzy będą mogli łatwiej je wykorzystać w swoich grach.

Anti-cheat ten wykorzystuje sterownik, który działa na poziomie jądra systemu, co pozwala na monitorowanie interakcji pomiedzy systemem i grą, a następnie blokując zewnętrzne aplikacje probujące wpłynąć na kod gry. Pierwszym tytułem, w którym został wykorzystany ten anti-cheat, był Doom Ethernal, lecz społeczność nie zareagowała przychylnie i była wręcz wkurzona tym faktem. Co miało wpływ na decyzję o usunięciu Denuvo Anti-cheat przez Id Software. Jest to jednak najskuteczniejsza forma walki przeciwko oszustom w grach wieloosobowych.

Jak pokazała historia gier, walka pomiędzy oszustami a developerami przypomina wyścig zbrojeń. Jest to na pewno walka w słusznym celu, aby gracze rywalizowali z sobą na równych warunkach. NIestety dla części z graczy bycie wysoko w tabeli np. fragów jest na tyle kusząca, że decydują się na używanie programów pozwalających na oszukiwanie w grze.

Użytkownicy forum Reddit obawiają się natomiast, że Denuvo Anti-cheat możę zostać wykorzystywane również do innych zastosowań, jak np. zablokowanie niewygodnych modów w grach dla pojedynczego gracza.

Jak pisze jeden z użytkowników o pseudonimie DancesClosToTheFire:

Można też wykorzystać to do rozprawienia się z modami jako takimi, w kilku przypadkach, gdy firmom się one nie podobają. Jak np. w GTA V, gdzie z tego co wiem mieli cały system do wykrywania, czy spawnujesz pojazdy przeznaczone tylko do MP i natychmiast niszczyli taki samochód. To może potencjalnie uczynić nieco cięższym utrzymanie żywotności gry, w zależności od tego, jak to dokładnie przeciwdziała manipulacjom pisze.

Inny użytkownik o pseudonimie uniqueusername1928 pisze:

Jedna rzecz, o której należy pamiętać – ten system anti-cheat może być wymuszony w grach dla pojedynczego gracza z mikrotransakcjami, aby powstrzymać ludzi od korzystania z trainerów w celu ich ominięcia. Reklamują to jako rozwiązanie do gier wieloosobowych, bo kto nie nienawidzi oszustów w MP? I osobiście bardzo mi się to podoba. Na przestrzeni lat zbyt wiele gier zostało zabitych przez cheaterów. Ale istnieje realne prawdopodobieństwo, że może to wpłynąć również na doświadczenia dla jednego gracza. I ja akurat w tym miejscu mówię wielkie "Nie". Zapewne czas pokaże