Niedawno dowiedzieliśmy się, że Rocket League otrzymał aktualizację dla konsol nowych generacji. Przypomnę tylko, że z oficjalnego komunikatu wynika, że lepsze wrażenia zapewnią konsole Xbox Series X|S, bo oprócz większej liczby klatek na sekundę, Microsoft zapewnił sobie wyłączność na niektóre tryby (prawdopodobnie ograniczone czasowo), które mają się pojawić jeszcze w tym roku.




Ważniejsze jest jednak to, że na nowych Xboksach Rocket League jest w stanie działać w 120 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K, a na PlayStation 5 tylko w 60. Okazuje się, że przyczyna jest dość prosta. Oto co powiedział portalowi Push Square przedstawiciel studia, Stephanie Thoensen.



Aktualnie nie mamy żadnych planów, aby dodawać coś jeszcze do wersji na PS5 i postaram się wyjaśnić dlaczego. W tym roku nasz zespół skupił się przede wszystkim na tym, aby przejść na model biznesowy free-2-play i zaktualizować główne funkcje, takie jak nasz system turniejowy. W związku z tym musieliśmy podjąć trudne decyzje dotyczące tego, co jeszcze możemy osiągnąć. Włączenie 120hz na Xboksach Series X|S jest możliwe dzięki małej łatce, ale 120 fps na PS5 wymaga pełnego natywnego portu ze względu na to, jak wsteczna kompatybilność została zaimplementowana na konsoli, a niestety nie było to możliwe ze względu na skupienie się na innych rzeczach.

To potwierdza wcześniejsze informacje, że nowa konsola od Sony jest aktualnie trudniejsza w obsłudze dla deweloperów i będą musieli włożyć dodatkowy wysiłek, aby ich gra była dostosowana do możliwości, jakie oferuje PlayStation 5.