Od dłuższego czasu fani boksu zawodowego nie mają zbyt wielu tytułów poświęconych ich ulubionej dziedzinie sportowej. Jednak wygląda na to, że szykuje się gra, która może w jakimś stopniu wypełnić tę lukę.

eSports Boxing Club to gra tworzona na PC(Steam), konsole PlayStation i Xbox przez studio Steel City Interactive we współpracy z organizacjami WBC, IBF a także twórcami magazynu Ring Magazine czy systemu CompuBox, który podlicza punkty podczas walk.




Celem twórców jest stworzenie realistycznej gry bokserskiej dedykowanej społeczności boksu zawodowego. Dlatego eSports Boxing Club ma zapewniać nie tylko tryb kariery, rozbudowany system rozwoju postaci czy licencjonowany sprzęt i zawodników, ale także wiernie odwzorowane ruchy postaci. 



Niewątpliwie jest to dla twórców sprawa priorytetowa, bo niedawno opublikowany siedmiominutowy materiał pokazuje nie tylko grę w ruchu i pierwsze szczegóły na temat trybu kariery,, ale właśnie dużo czasu poświęcono temu jak poruszają się i wyprowadzają ciosy wirtualni bokserzy.




eSports Boxing Club będzie zawierał 7 tytułów mistrzowskich oraz 65 licencjonowanych bokserów (oraz bokserek, a także promotorów, trenerów, cutmenów i prezenterów) wśród których są takie nazwiska jak Rocky Marciano, Alexandr Povetkin czy Natasha Jonas.

Oprócz trybu kariery, którą będzie można zakończyć przedwcześnie i wrócić po kilku latach na ring, gra ma posiadać tryb multiplayer, w którym gracze będą toczyć rankingowe i niezobowiązujące pojedynki.

Twórcy szykują także turniej esportowy, podczas którego gracze powalczą o fizyczny pas eWBC stworzony przez organizację World Boxing Council (WBC).