Gry z serii FIFA cieszą się popularnością u odbiorców w różnym wieku. Nic dziwnego, w końcu kolejne odsłony są oceniane przez systemy takie jak PEGI uznawane za przystępne do grania już od 3 roku życia. 



Jednak tworząc kampanię reklamową dla FIFY 21, osoby odpowiedzialne w EA za marketing popełniły poważny błąd. Otóż umieścili reklamę trybu FIFA Ultimate Team w magazynie sklepu z zabawkami Smyths, który jak nie trudno się domyślić jest adresowany do dzieci. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że promocyjna ilustracja zachęcała korzystania punkty FIFA Points.

Jest to waluta w grze, którą możemy zdobyć jedynie za prawdziwe pieniądze. Z jej pomocą nie tylko szybciej otworzymy paczki z losowo dobieranymi piłkarzami, ale jeśli wierzyć opiniom graczy, zwiększamy sobie szansę na wylosowanie świetnych zawodników. 



Jak możecie zauważyć na poniższym obrazku, nie jest to nowa praktyka, ponieważ taka miała miejsce już przy okazji premiery FIFY 20.




Jednak umieszczenie takiej reklamy w gazecie dla dzieci to już przesada i najwyraźniej Electronic Arts to zrozumiało, ponieważ niedługo potem opublikowało oświadczenie z przeprosinami.


Mamy świadomość, że reklamy FIFA Points pojawiły się w środowiskach, w których nie powinny się znaleźć. Współpracujemy ze Smyths, by upewnić się, że ta reklama nie będzie dystrybuowana w pozostałych egzemplarzach katalogu na 2020 rok.