Jednym z najważniejszych momentów prezentacji na PlayStation Showcase we wrześniu, był pokaz remake'u Demon's Souls. Serwis Digital Foundry poddał analizie rzeczony fragment rozgrywki, a następnie zaprezentował wnioski. 



Serwis zwraca uwagę, że deweloper Bluepoint Games może zaoferować w swojej produkcji dwa tryby wyświetlania obrazu, rozdzielczości oraz wydajności. Ten pierwszy oferowałby rozgrywkę w 4K, ale tylko w 30 klatkach na sekundę, albo w 2K i 60 klatkach. Warto zaznaczyć, że oryginalne Demon's Souls działało w 30 klatkach ze znacznymi spadkami w różnych lokacjach.

W demie liczba klatek spada maksymalnie do 50 przy szczegółowych efektach cząsteczkowych. Sony w materiałach promocyjnych wspominało o wsparciu dla technologii ray tracingu, niestety serwis nie jest w stanie odpowiedzieć czy ta technologia została zaimplementowana w demie. 

Na materiale pokazano również działanie dysku SSD w PlayStation 5. Teleportacja między lokacjami jest niemal natychmiastowa, podczas gdy oryginalna wersja z PlayStation 3, potrzebowała na załadowanie terenu 11 sekund.


Przypominamy, że gra planowana jest jako tytuł startowy na PlayStation 5.