Jeszcze niedawno, Blizzard świętował okrągłe 20. lecie debiutu jednej ze swoich najsłynniejszych produkcji. Mowa o Diablo II, kultowym przedstawicielu gatunku gier hack&slash. Plotki o wydaniu odświeżonej edycji tytułu krążyły po internecie już od długiego czasu. Pomimo tego, że okrągła rocznica byłaby idealnym momentem na wyprodukowanie współcześniejszej wersji, to niestety producent się na to nie zdecydował. Materiał wideo stworzony przez fana pokazuje, jak mogłoby wyglądać Diablo II w 2020 roku. 

Zabawna animacja, nawiązująca do kultowej produkcji była jednym ze sposobów na świętowanie jubileuszu.



W serwisie YouTube użytkownik Michael ReznoR udostępnił film, na którym prezentuje „odrestaurowaną” grę. Aby uzyskać tak dobry efekt, twórca musiał wykorzystać sztuczną inteligencję, która po przeskanowaniu oryginalnych tekstur, umożliwiła podwyższenie rozdzielczości do 4K. Większym wyzwaniem było osiągnięcie płynnych 60 klatek animacji. Użyto do tego specjalnej techniki interpolacji, która swoje zastosowanie znajduje również w kinematografii. Oprócz usprawnienia grafiki i wideo, użytkownik odświeżył także audio dostępne w grze.

Niestety, nie jest to grywalna modyfikacja, tylko wynik bardzo ciekawego eksperymentu. Michael ReznoR nie zdecydował się na umożliwienie grania w produkcję z wykorzystaniem swojej twórczości, gdyż jak sam przyznaje, nie przewidywał po prostu takiej opcji. 

„Zatrzymaj się chwilę i słuchaj... wyobrażasz sobie, że w Diablo II można grać w 2160p i 60 fps? Użyłem wtyczek Deep Learning Neural Network AI i Advanced Motion Interpolation do podwyższenia rozdzielczości, ulepszenia i wygładzenia oryginalnej gry. Oryginalnie, Diablo II: Lord of Destruction działa w rozdzielczości 800 × 600 z 25 klatkami na sekundę. Zachowałem jednak oryginalne proporcje 4:3 i rzut izometryczny” - opisuje autor.




Michael podsumowuje również „statystyki i zabawne fakty z procesu konwersji”:

  • Stworzenie tego filmu zajęło około 10 dni i nocy,
  • Łącznie 50244 plików,
  • Łącznie 390 GB miejsca na dysku,
  • Zmniejszyłem zegar i obniżyłem napięcia procesora z 1,2 do 1,14 V w celu zmniejszenia temperatury podczas konwersji o 10 ° C,
  • Oprócz tego wykonałem niezliczoną liczbę konwersji, poprawek i testów”.


Warto przypomnieć, że Diablo 2 zadebiutowało w 2000 roku. Oryginalnie działało w rozdzielczości 800×600 wraz z narzuconym limitem 25 klatek animacji, co skutecznie utrudnia grę na współczesnych platformach. Oczywiście, nie wspominając już o problemach z kompatybilnością — produkcja była pisana z myślą o dużo starszych komputerach. 

Miejmy nadzieję, że Blizzard kiedyś podejmie się na stworzenia odświeżonej i dopracowanej wersji Diablo II. Jeżeli tak będzie, to firma zdecydowanie powinna zainspirować się fanowskimi pracami i modyfikacjami.

Źródło: YouTube, Blizzard