Cyberpunk 2077 bez wątpienia jest jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów ostatnich lat. Dzień debiutu jest coraz bliżej, ale gracze nawet do tej pory obawiają się o to, czy najnowsze dzieło CD Projekt RED zdoła podołać wyzwaniu i nie załamie się pod ciężarem własnego hype'u.

Kolejną kwestią, która pozostaje niejasna, jest sprawa związana z wycinaniem zawartości z gry. Po internecie krążyły pogłoski, że z produkcji usunięto takie elementy jak tuning pojazdów, podróż metrem czy walka dwoma broniami naraz.




Na pytania fanów postanowił odpowiedzieć Miles Tost. Starszy projektant poziomów w studiu CD Projekt RED za pośrednictwem oficjalnego serwera Discord Cyberpunk 2077, odniósł się do całej sprawy.

Deweloper wspomina o błędnych przekonaniach użytkowników, które są efektem mnóstwa pogłosek, niesprawdzonych informacji, błędów w tłumaczeniach i dezinformacji, które powstawały przez ponad 5 lat procesu twórczego gry.


„Nigdy nie wprowadziliśmy walki dwiema broniami, a swoje zdanie na temat techie [usuniętej technologicznej specjalizacji postaci] wyrażałem już bardzo często; nie wiem, co jeszcze mogę powiedzieć oprócz tego, że jeśli nie jesteś pewien, to proszę zaczekaj na premierę i sprawdź recenzje oraz opinię kogoś, komu ufasz. Nie każda gra jest dla wszystkich, i nie posiadamy takiej mocy, by to zmienić haha. Nikt nie zmusza cię do zakupu gry pierwszego dnia i nikt w CDPR nie chce, abyś był rozczarowany tytułem, który może ci się nie spodobać.




Podczas prac nad Cyberpunk 2077, deweloperzy eksperymentowali z różnymi rozwiązaniami i usuwali te, które ostatecznie nie pasowały do całokształtu projektu. Jak zapewnia projektant, takie praktyki nie zawsze są pozytywnie odbierane, ale jest to zupełnie normalne przy produkcji gier. 


Mimo to, jeżeli chodzi o cięcia: usuwanie funkcji i ograniczanie skali jest zupełnie normalną częścią procesu rozwoju. Możesz tego bez problemu doświadczyć w naszej grze, ponieważ z radością ulegliśmy sugestiom społeczności i zaprezentowaliśmy wam to demo w 2018 roku. Zastanówcie się nad tym. Gra - 2 lata od wydania.




Twórca odnosi się również do użytkowników zaniepokojonych o rozmiar i jakość samego tytułu.


Oczywiście, że zmieniamy i dopracowujemy różne rzeczy i oczywiście miewamy też pomysły, które wyglądają świetnie na papierze, ale nie sprawdzają się tak dobrze w grze, ze wszystkimi innymi funkcjami. Z Wiedźmina 3 również wycięliśmy mnóstwo rzeczy, ale ostatecznie wszystko to sprawiło, że gra była jeszcze lepsza. Rozumiem, że tego typu rzeczy są rozczarowujące, kiedy mają miejsce, a także trudne do zrozumienia, szczególnie bez znajomości całego kontekstu środowiska deweloperskiego, ale w tym przypadku proszę uprzejmie o wasze zaufanie. 




Wystarczy spojrzeć na historie tak wielu innych gier, które wam się podobają. Uwierzcie mi, kiedy mówię, że w trakcie ich produkcji niektóre uwielbiane funkcje również zostały wycięte i do dziś się tymi grami cieszycie, być może nawet z powodu tych cięć. Ostatecznie chodzi o to, ile radości zapewnia tytuł i jego systemy, a my robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić jak najlepsze doznania. Czasami w tym celu należy podjąć trudne decyzje i tym razem mieliście okazję tego doświadczyć.




Jeśli martwisz się ilością treści w naszej grze, proszę przestań. Notorycznie źle oceniamy, jak długi jest czas gry w naszych produkcjach (pamiętam, że szacowaliśmy, że gracze wymaksują W3 po 100 godzinach), więc staramy się już tego nie robić. Ale mogę tylko powtarzać to, co mówiłem wcześniej: jeszcze niczego nie widzieliście. Już za niecały miesiąc uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania (miejmy nadzieję, że satysfakcjonujące!) I nie mogę się doczekać, aż w końcu wszyscy w to zagracie. Minęło dużo czasu”.