Na ten moment Grinding Games w dalszym ciągu rozwija jedno ze swoich najważniejszych dzieł, sieciowego RPG-a akcji, Path of Exile. Jednak nie należy zapominać o tym, że studio skupia się również na tworzeniu nowej odsłony, zapowiedzianej w 2019 roku.




Beta testy kolejnej odsłony, zatytułowanej po prostu Path of Exile 2 miały rozpocząć się w okresie jesiennym ubiegłego roku, jednak ostatecznie się nie odbyły. Zespół Grinding Gear Games poinformował wówczas, że grę najszybciej będzie można przetestować dopiero w 2021 roku.

Niestety, opóźnienie związane z beta testami przełożyło się również na przesunięcie premiery finalnego produktu. W wywiadzie dla serwisu PC Gamer Chris Wilson, producent deweloper i współzałożyciel studia Grinding Gear Games ujawnił kilka szczegółów stojących za procesem produkcyjnym:


"Nienawidzę winić COVID za różne rzeczy, ale w tej chwili jest to duża część problemu. Mieliśmy trudności z zatrudnieniem pracowników z innych krajów, ponieważ granice z Nową Zelandią są zamknięte, a to nieco ograniczyło rozwój naszego zespołu tworzącego gry. Rozwój nie był tak szybki, jak chcieliśmy, dlatego naszym celem jest najmocniejsze skupienie się na Path of Exile 2 w 2021 roku i sprawdzanie, ile jesteśmy w stanie osiągnąć".




Chris Wilson podkreśla, że zespół stara się "zrobić tak dużo, jak to możliwe" i wspomina, że szczegóły o premierze gry zostaną ujawnione pod koniec 2021 roku. Zapytany przez dziennikarza o to, czy produkcja zadebiutuje w następnym roku, odpowiedział, że "tak, myślę, że jest to dobry traf".