Koch Media jest bardzo znaną firmą, można nawet powiedzieć, że jest jednym z liderów na rynku wydawniczym. Gracze mogą kojarzyć spółkę z udziału w takich produkcjach jak między innymi Dead Island, Homefront, Metro Last Light czy Saints Row IV.

Jednak polscy gracze zawdzięczają rodzimemu oddziałowi firmy wydanie takich tytułów jak na przykład Darksiders Genesis, Desperados III, Wasteland 3 czy Iron Harvest. 

Do portfolio spółki dołączyła dzisiaj kolejna gra - Payday 3, kontynuacja świetnie przyjętego hitu z 2013 roku. Koch Media poinformowało niedawno, że została podpisana globalna umowa współwydawnicza ze studiem Starbreeze, niezależnym deweloperem oraz twórcą gier na PC i konsole, a teraz również zespołem odpowiedzialnym za wyprodukowanie Payday 3.




Umowa przewiduje szacunkową łączną inwestycję przekraczającą 50 milionów euro. Cała kwota zostanie rozdysponowana na rozwój i marketing Payday 3, obejmujący co najmniej 18-miesięczny okres funkcjonowania jako gra-usługa po premierze.

Co to oznacza dla graczy? Jak zapewnia Koch Media, oznacza to ciągły rozwój tytułu, a także udostępnianie nowej treści oraz przeprowadzanie kampanii marketingowej. Dzięki tej umowie projekt został w pełni sfinansowany, a oficjalna premiera zaplanowana na 2023 rok.

Studio Starbreeze pozostaje właścicielem marki Payday i będzie odpowiedzialne za dalszy rozwój najnowszej odsłony. 

Tobias Sjögren, pełniący obowiązki dyrektora generalnego firmy wspomina:

„Jesteśmy podekscytowani, mogąc ogłosić tę ekskluzywną, długoterminową umowę współwydawniczą PAYDAY 3 z Koch Media, która podziela naszą pasję do franczyzy PAYDAY i modelu rozwoju produktu »gry jako usługi«. Oprócz zapewnienia dalszego rozwoju umowa ta zapewnia globalną dystrybucję PAYDAY 3, a także działania marketingowe przez cały cykl życia gry. Mamy teraz mocne podstawy do wydania PAYDAY 3 w takim kształcie, jaki sobie od początku wymarzyliśmy”.


Jaki będzie udział firmy Koch Media w cały projekt? Spółka, korzystając ze swojego rozległego doświadczenia w globalnej dystrybucji, marketingu i komunikacji, zajmie się procesem wydawniczym oraz działaniami marketingowymi Payday 3 na całym świecie.

Klemens Kundratitz, dyrektor generalny Koch Media Group komentuje dzisiejsze ogłoszenie następującymi słowami:

„Cieszymy się, że możemy powitać Starbreeze jako nowego partnera w ramach naszej globalnej działalności wydawniczej. PAYDAY 3 zapowiada się na niesamowitą grę. Bazując na tym, co już widzieliśmy, PAYDAY 3 wyniesie serię na nowy poziom i zachwyci fanów serii, a także zainteresuje całkowicie nowe osoby innowacyjną rozgrywką dla wielu graczy”.

Payday 3 zadebiutuje jednocześnie na PC i konsolach w 2023 roku.