Rocket League to nietypowa produkcja e-sportowa, która zadebiutowała w 2015 r. Od tamtego czasu trafiła na PlayStation 4, PC, Nintendo Switcha oraz Xboksa One i stała się jednym z popularniejszych tytułów dla profesjonalnych graczy. Rozgrywka łączy ze sobą elementy gier sportowych (a dokładniej piłki nożnej) i wyścigowych.  



Z racji premiery pierwszych konsol dziewiątej generacji, deweloperzy z Psyonix ujawnili, co przygotowali w next-genowych aktualizacjach. Aktualnie sytuacja wygląda tak, że Rocket League oferuje przeniesienie zdobytego progresu na koncie Epic Games, krótsze czasy ładowania, obsługę HDR oraz rozgrywkę na podzielonym ekranie. 




Na Xboksie Series X gra będzie działać w natywnej rozdzielczości 4K w 60 klatkach na sekundę i 1080p/60 na Xboksie Series S. PlayStation 5 również uruchomi grę w 4K i 60 fpsach, lecz będzie to możliwe za sprawą checkerboardingu.

Duże znaczenie ma fakt, że studio nawiązało współpracę z Microsoftem. Na jej mocy deweloperzy dostosują grę tak, aby jeszcze w tym roku działała w 120 klatkach.

Będzie to możliwe dzięki obniżeniu rozdzielczości w trakcie gry do 2688x1512 (interfejs w pełnym 4K) na Xboksie Series X i 1344x756 (interfejs w 1080p) na Xboksie Series S. Co ważne, gracze będą mogli zdecydować czy chcą grać w trybie wydajności, czy jakości.