Najnowsze karty AMD będą wspierać natywnie Ray Tracing, o czym więcej możecie przeczytać na naszej stronie tutaj.

Cyberpunk 2077 zaoferuje śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, które będzie działać nie tylko na kartach z serii GeForce RTX, ale również na Radeonach serii RX6000. Odpowiedzialny za marketing w firmie Nvidia Brian Burke wspomina w rozmowie z serwisem WCCFTECH, że większość gier z wcześniej wspomnianą techniką graficzną wykorzystuje biblioteki DirectX. Z taką samą wersją mechanizmu kompatybilne będą również zapowiedziane niedawno układy GPU od AMD.




W rezultacie technologia śledzenia promieni w grach w czasie rzeczywistym oparta na standardzie Microsoftu, zadziała także na nadchodzących kartach graficznych RX6000 w tym również w Cyberpunk 2077 od CD Projekt Red.

Brian Burke tłumaczy:

Cyberpunk 2077 wykorzystuje branżowe rozwiązanie oparte na API [interfejsie oprogramowania - red.] DirectX Ray Tracing. Zadziała na każdym kompatybilnym z nim GPU. Nic, co jest związane z ray tracingiem we wspomnianej produkcji, nie jest własnością Nvidii

Jedynymi grami, które nie otrzymają wsparcia AMD Ray Tracing są Quake 2, Wolfenstein: Youngblood oraz JX3. Jest to spowodowane tym, że wykorzystują one autorski system stworzony przez producenta. Nie wykluczone jednak, że w przyszłości AMD zaimportuje do tych gier własny mechanizm.