Jeżeli jesteście fanami średniowiecznej walki i nie macie co robić przez najbliższe dni to mamy dla was plan awaryjny. Otóż właśnie została uruchomiona bezpłatna, otwarta beta gry Chivalry 2, która przez niemal tydzień będzie dostępna na Epic Games Store, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Xbox One i Xbox Series X|S.

Co ważne użytkownicy PlayStation będą mogli uzyskać dostęp do otwartej bety za darmo, bez wymaganej subskrypcji PlayStation Plus. Użytkownicy Xbox będą potrzebować subskrypcji Xbox Live Gold, aby grać w otwartą betę. Oto, co Chivalry 2 oferuje na tym etapie:

  • Cross-play na wszystkich platformach - wielkie starcia wymagają wielkich pól bitwy. Cross-play pomiędzy wszystkimi sprzętami zaciera granice między PC a konsolami i pozwala graczom spotkać się niezależnie od wybranej platformy
  • Rzeź Coxwell (nowa mapa celów zespołu): Zakon Masonów stara się stworzyć brutalny przykład spokojnej wioski Coxwell po tym, jak zadeklarował wsparcie dla Argon II. Spal wioskę, wyważ bramę, ukradnij złoto i zabij żołnierzy.
  • Bitwa o Darkforest (nowa mapa celów zespołu): siły Agathian czekają, gotowe do zasadzki na armię Masonów, która maszeruje, by zabić księcia Fogbern Keep. Zniszcz barykadę, pchnij konwój, zdobądź i utrzymaj stróżówkę i zabij księcia.
  • Oblężenie Rudhelma (mapa celów zespołu): Po tygodniach oblężenia siły Agathian rozpoczynają ostateczny atak na twierdzę Masonów bronioną przez następcę Masonów. Pchnij wieże oblężnicze, zdobądź i utrzymaj stróżówkę, spal namioty, pchnij rampy oblężnicze, zdobądź i utrzymaj dziedziniec oraz pokonaj dziedzica, aby odnieść zwycięstwo.
  • Bitwa o Polanę Warden (Team Deathmatch / mapa FFA): Armie Zakonu Masonów i Rycerzy Agathian spotykają się na równo wyrównanym otwartym polu bitwy.
  • Tereny turniejowe (Team Deathmatch / mapa FFA): Elitarni wojownicy Zakonu Masonów i Rycerzy Agathian walczą o dominację i uwielbienie tłumu.
  • Free-for-all (nowy tryb gry): to Ty rywalizujesz ze wszystkimi w tym chaotycznym szaleństwie typu „każdy na każdego”, który pojawia się po raz pierwszy w otwartej becie Cross-Play.
  • Pełna personalizacja (nowość w otwartej becie): dostosuj swój wygląd w grze i odblokuj szeroką gamę opcji kosmetycznych, zdobywając doświadczenie w każdej z czterech klas podstawowych i 12 podklas.
  • Serwery pojedynków (nowość w otwartej becie): dostępne tylko na PC, gracze mogą wejść na specjalne serwery skonfigurowane dla graczy, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności pojedynkowania się 1 na 1 z innymi graczami. Uczestnicy są proszeni o przestrzeganie systemu honoru i szanowanie graczy, którzy chcą skupić się na pojedynkach 1 na 1.
  • Opcje serwera dla 64/40 graczy (nowość): Doświadcz chaosu epickich średniowiecznych pól bitewnych, ruszaj na front bitwy i doświadcz prawdziwej walki na masową skalę, obsługującej do 64 graczy, zaprojektowanej tak, aby uchwycić intensywność i zakres z „Bitwy bękartów” z Game of Thrones. Dla graczy zainteresowanych bardziej strategicznymi bitwami wymagającymi lepszej komunikacji i pracy zespołowej dostępne będą również opcje dołączenia do 40-osobowych serwerów w trybie Team Objective.
  • "Imprezy" na tej samej platformie (nowość w otwartej becie): Gracze mogą teraz łączyć się w grupy i tworzyć drużyny na tej samej platformie przed dołączeniem do meczu Cross-Play.

Aby uczcić dzisiejszą premierę otwartej bety Cross-Play, Tripwire i Torn Banner Studios ogłosili również wydanie oficjalnej ścieżki dźwiękowej Chivalry 2, która dostępna będzie na Spotify, YouTube, Apple Music i nie tylko. 

Pozostając wiernym swojej praktyce wspierania kompozytorów i niezależnych twórców, Tripwire i Torn Banner Studios sfinalizowały mniej tradycyjną umowę dotyczącą modelu sprzedaży, gwarantując oficjalnemu kompozytorowi ścieżki dźwiękowe Chivalry 2 - JD Spearsowi (The Daily Show, Pursuit of Happiness, American Pickers) 100% bezpośrednich przychodów ze sprzedaży, przy jednoczesnym zachowaniu praw do wykorzystywania tej muzyki w obecnych i przyszłych grach oraz ich kampaniach marketingowych. To oparte na współpracy podejście do pracy z artystami wszystkich mediów odzwierciedla filozofię kierującą firmy, której zależy na wspieraniu artystów kontraktowych.