Na początku tego tygodnia, fani dowiedzieli się, że Spider-Man zawita do gry Marvel’s Avengers, ale tylko na PlayStation. Taka informacja spotkała się z mieszanymi opiniami użytkowników. Część z nich przyrównywała Sony zaczyna do Epic Games Store twierdząc, że taki wyścig o tytuły na wyłączność nie przyniesie żadnych korzyści dla branży gier.




Jak się okazuje, Imran Khan może mieć dodatkowe informacje, pozwalające spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy. Pomimo że to wciąż niesprawdzone pogłoski to można mimo wszystko przeczytać to co ma do przekazania były członek redakcji serwisu Game Informer, a obecnie współtwórca programu internetowego Kinda Funny. Według Imrana Khana firma Sony miała skontaktować się z prawie wszystkimi większymi wydawcami gier.

Co ciekawe, ponoć uzyskała bardzo dobry odzew. Wiele firm zgodziło się skorzystać z takiej oferty, a część z nich rzekomo zdążyła już nawet przedstawić pomysły na tytuły, które mogą być na wyłączność lub posiadać ekskluzywną zawartość. Biorąc pod uwagę tak duży odzew, można z pewnością założyć, że warunki finansowe ofert składanych przez Sony były korzystne dla twórców.


Źródło: Square Enix


Według Khana, z takiej propozycji miały skorzystać osoby odpowiedzialne za produkcję nieogłoszonego jeszcze Final Fantasy XVI. Twierdzi on, że prace nad projektem dobiegają powoli końca. Były dziennikarz uważa, że pierwotnie tytuł miał zostać ujawniony i zaprezentowany w czerwcu tego roku, jednak z bliżej nieokreślonych przyczyn postanowiono się z tym wstrzymać.

Jeżeli te informacje są prawdą, to możemy założyć, że kolejna odsłona cyklu Final Fantasy będzie dostępna jako tytuł tymczasowo ekskluzywny dla PlayStation 5, a premiera na inne platformy odbędzie się później. Nie wydaje się to nieprawdopodobne, gdyż wydany w tym roku Final Fantasy VII Remake jest grą ekskluzywną dla PlayStation 4 wyłącznie do 3 marca 2021 roku.




Imran Khan stwierdził również, że Sony nie będąc gorsze niż konkurencja, też zamierza opracować i promować swoje znaczki. W przypadku konkurencyjnego Xboxa na naklejkach było napisane po prostu „Zoptymalizowane dla Xbox Series X”. Według Imrana, gigant z Japonii też ma w planach reklamowanie swoich sloganów.

Były dziennikarz, uważa, że będą to „Korzyść PlayStation” (PlayStation Advantage) oraz „Konsolowy tytuł na wyłączność” (Console Exclusive). Jeżeli informacje się potwierdzą, to można założyć, że gry oznaczone hasłem pierwszego sloganu będą oferować dodatkową zawartość, dostępną tylko na konsoli Sony tak jak Spider-Man w grze Marvel’s Avengers




„Konsolowy tytuł na wyłączność” może oznaczać produkcje, które będą dostępne tylko na konsoli PlayStation. Jednak należy zauważyć, że nie wyklucza to przeniesienia gry na komputery. Sony z całą pewnością nie traktuje rynku pecetowego jak bezpośrednią konkurencję.

Źródło: Square Enix, resetera.com