Najnowszy materiał z cyklu Pilot Briefing zdradza, że w Star Wars: Squadrons znajdzie się duża ilość możliwości modyfikacji statków kosmicznych. Co jest najważniejsze, zmiany nie będą tylko kosmetyczne. Usprawnienia będzie można wykupować za Requisition Points, które zostaną zdobyte w trakcie gry. Niektóre z modyfikacji w niewielkim stopniu wpłyną na sprawność statku, jednak inne zmienią styl lub znacznie poprawią jego osiągi.




Do dyspozycji pilota będzie sześć lub siedem slotów, lecz tylko cztery z nich mogą zostać zajęte przez aktywne usprawnienia, wpływające bezpośrednio na sposób prowadzenia, zachowania się i charakterystykę statku. Pozostałe modyfikacje będą pasywne, czyli zaoferują najczęściej procentowe bonusy do statystyk, dzięki czemu zostaną wzmocnione zdolności pojazdu.

Dla przykładu część z nich będzie lepiej chronić przed strzałami z laserów, ale będą mniej skuteczne w przypadku innych uszkodzeń. Poniżej prezentujemy pełną udostępnioną listę:

Modyfikacje aktywne:

- Broń główna  – Usprawnienie ostrzału przez nasz statek. Zmiana może tyczyć się szybkostrzelności, zasięgu lub obrażeń.

- Pomocnicze (dwa sloty do dyspozycji) – Jak sama nazwa wskazuje, jest to miejsce na opcjonalne dodatki. Przykładowo, możemy wyposażyć się w robota naprawiającego na bieżąco uszkodzenia pojazdu.

- Środki zaradcze – Niezbędne modyfikacje, podnoszące przeżywalność i utrudniają zestrzelenie statku. W to miejsce możemy wyekwipować specjalistyczne znaczniki lub zagłuszacze, które utrudniają przeciwnikowi celowanie.

Pasywne:

- Kadłub  – Możemy wyposażyć nasz pojazd w lżejsze materiały umożliwiające zwrotność lub mocniejsze, poprawiające wytrzymałość na obrażenia.

- Tarcze – Te komponenty oferują ulepszenie regeneracji osłony oraz mogą zapewnić odpowiednie bonusy przy stracie tarcz lub pełnym naładowaniu.  Nie wszystkie pojazdy będą wyposażone w taki rodzaj pancerza.

- Silniki – Modyfikacja tych części może usprawnić prędkość oraz przyspieszenie. Ponadto wyposażenie się w specyficzny rodzaj silnika może ułatwić ucieczkę lub zmylić przeciwnika.




Zapewne nie zdziwi nikogo fakt, że oprócz modyfikacji technicznych, pojawi się możliwość dostosowania wyglądu. Elementy kosmetyczne kupimy za Glory Points, które również zdobędziemy poprzez granie w tytuł. Nasza postać może zostać ubrana dowolnie od stóp do głów, myśliwiec można będzie zabarwić, a jego kokpit spersonalizować różnymi drobnostkami. 




Warto dodać, że spersonalizowane kokpity graczy będą widoczne w kill camach, czyli pośmiertnych ujęciach, które zobaczymy my lub pokonany przez nas oponent. Nie można też zapomnieć, że opcja personalizacji statku zostanie udostępniona tylko w trybie dla wielu graczy — w kampanii fabularnej zostanie zablokowana. 

Źródło: ea.com