Konkretne typy wrogów będą się widocznie od siebie różnić — stylem walki, nastawieniem i taktyką. Każdy przeciwnik oprócz mocnych stron, będzie posiadał również słabości, które można wykorzystać podczas starć. W wywiadzie dla serwisu GamingBolt, Darby McDevitt, główny scenarzysta nadchodzącego Assasin's Creed Valhalla, produkcji studia Ubisoft, zwrócił uwagę na temat oponentów, z którymi zmierzy się Eivor. Według zapewnień dewelopera, w grze znajdzie się aż 25 unikalnych rodzajów.

„Każdy typ ma unikalny sposób, by postawić graczowi wyzwanie. Niektórzy będą specjalizować się w ataku z towarzyszami, a inni wykorzystają różne elementy otoczenia na swoją korzyść. Część przeciwników będzie w stanie zaadaptować się w trakcie walki — zobaczywszy, co robi gracz, będą umieli się dostosować i obronić” — wspomina McDevitt.



Źródło: Ubisoft

Zgodnie z zapewnieniami McDevitta, każdy z rodzajów przeciwników w Assassin's Creed Valhalla, będzie posiadał własną strategię walki, zdolności oraz słabości:

„Wrogowie pokażą też swój charakter podczas starć. Niektórzy mogą przestraszyć się Eivor i starać się trzymać gracza na dystans na dystans. Inni są bardziej zdeterminowani i będą starali się za wszelką cenę wykończyć przeciwnika, nawet ryzykując utratą życia” - kontynuuje reżyser.

Pomimo pojawiających się opinii, że najnowsza odsłona to po prostu Odyssey w innej szacie, należy przyznać, że taka zmiana w zachowaniu wrogów może zrewolucjonizować starcia w całej serii.

Warto przypomnieć, że Assassin’s Creed Valhalla zadebiutuje na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xbox One. Zgodnie z planem, premiera gry powinna odbyć się 17 listopada 2020 roku. Produkcja pojawi się również na konsolach nowej generacji, a także w ofercie platformy grania w chmurze, Google Stadia.

Źródło: Ubisoft, gamingbolt.com