Star Wars: Republic Commando to pierwszoosobowa taktyczna strzelanka osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen, oryginalnie wydana jedynie na komputery osobiste i pierwszego Xboksa. Pierwotnie została wyprodukowana w 2005 roku przez LucasArts i wykorzystuje silnik Unreal Engine 2.

Jak poinformowano, produkcja wraca do życia i już wkrótce zadebiutuje na współczesnych platformach. Za lekko odświeżoną wersję tego klasyka odpowiedzialny jest zespół Aspyr Media, które wcześniej skutecznie przywróciło na rynek Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy i Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast.




Zarówno Sony jak i Nintendo potwierdziło, że produkcja w lekko odświeżonej formie zadebiutuje już 6 kwietnia tego roku na konsolach Nintendo Switch oraz PlayStation 4 (także na PS5 za sprawą wstecznej kompatybilności).

Jednak nie ma co liczyć na to, że będzie to pełny remaster. Jak wspomina samo Aspyr Media jest to jedynie port z usprawnionymi osiągnięciami i sterowaniem, a także zadbano o to, żeby produkcja bezproblemowo działała na współczesnych platformach.