Przygotujcie się na wypróbowanie nowego i ekscytującego trybu PvE, gdzie zmierzycie się z nadprzyrodzonym i rozwikłacie tajemnicę kryjącą się za nadnaturalnymi wydarzeniami, które rozegrały się w zakazanym mieście Mirny-13. To nowe, fikcyjne miasto, które trafia do World of Tanks w ramach dwutygodniowego wydarzenia (26 października - 9 listopada). 




Lokacja Mirny-13 nieprzypadkowo jest inspirowana kultowym miasteczkiem Silent Hill, gdyż za jej stworzenie odpowiedzialni są Ito Masahiro (dyrektor artystyczny i twórca potworów m.in. Piramidogłowego) i Akira Yamaoka (kompozytor muzyki marki). Co ciekawe, inspiracje japońską serią horrorów są także widoczne za sprawą bossa nazwanego Nieśmiertelnym.




Rozgrywka w nowym trybie polega na pokonywaniu kolejnych fal przeciwników, wydobyciu z nich tajemniczej substancji Mirium i ucieknięciu z Mirny-13. Każda udana ewakuacja wiąże się z odpoczynkiem po bitwie, który można pominąć, kupując kredyty. Tryb PvE posiada trzy poziomy trudności. Różnią się one nie tylko siłą przeciwników, ale także liczbą etapów i oczywiście stopniem otrzymywanych nagród.

Gracze będą walczyć o unikalne style 3D dla czołgów niemieckich (będzie je można także kupić), specjalni członkowie załogi z trzema atutami, wygląd 2D do losowych bitew, ekskluzywne medale i odznaki oraz rezerwy osobiste na kredyty, podręczniki dla załogi i inne cenne przedmioty w grze.




Do dyspozycji autorzy oddali pięć, wyselekcjonowanych z IX tieru czołgów: M103, T-54, AMX 13 90, Centurion 7/1 i T49. Na potrzeby trybu zostały stworzone specjalne zdolności nazwane anomaliami i materiałami eksploatacyjnymi.  Anomalie poprawiają m.in. czas przeładowania, szanse na zadanie większych obrażeń, podpalenie przeciwnika czy zwiększają moc silnika i obrotu wieży.

Natomiast drugi rodzaj power-upów pozwala natychmiast przeładować działo, naprawić czołg i uzdrowić załogę czy zapewnić niezniszczalność przez 7 sekund. Dodatkowo wszyscy będą domyślnie posiadać pasywną zdolność Feniksa, dzięki której zniszczony pojazd ponownie stanie do walki w kolejnej fazie z 50% początkowej puli PW.