Blizzard opuszczają kolejni ważni deweloperzy, tym razem, aby założyć nowe studio
Jak wiedzą wszyscy miłośnicy marki, Blizzard raczej nie ma w planach stworzenia kolejnej gry RTS. Jednak z taką decyzją nie zgadzała się grupa deweloperów, która postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce.
Jak informuje Jason Schreier, dziennikarz branżowy, członkowie nowego studia pracując jeszcze w Blizzardzie prosili o pozwolenie na stworzenie strategii czasu rzeczywistego. Podobno zarząd firmy nie chciał zgodzić się na przygotowanie nowej gry, więc deweloperzy po prostu odeszli i założyli nowe studio Frost Giant Studios.
Jak można przeczytać na stronie nowego studia, zespół weteranów chce zapewnić „kolejną świetną strategię czasu rzeczywistego na PC”, która będzie „epickim opowiedzeniem historii i innowacyjną rozgrywkę kooperacyjną”. Można uwierzyć na słowo, gdyż w ekipie Frost Giant znajdują się takie osobistości jak:
- Tim Morten (reżyser produkcji i dyrektor generalny) - StarCraft II i Command & Conquer: Generals 2,
- Tim Campbell (Reżyser & szef studia) - Wasteland 3, główny projektant kampanii Warcraft III: The Frozen Throne,
- Cara LaForge (Kierownik ds. Operacji biznesowych) - starszy menadżer programu Blizzard Esports, współzałożycielka Day 9 TV,
- Jesse Brophy (dyrektor artystyczny) - StarCraft II i główny artysta Diablo IV,
- Ryan Schutter (główny projektant UX) - StarCraft II, twórca GameHeart,
- Kevin Dong (główny projektant kooperacji) - StarCraft II, menadżer Team Liquid,
- Joseph Shunk (główny inżynier klienta) - inżynier rozgrywki StarCraft II i Warcraft III: Reforged,
- Austin Hudelson (główny inżynier serwera) - StarCraft II,
- Micky Neilson (zewnętrzny scenarzysta) - główny wydawca i starszy pisarz w Blizzard, autor dwóch najlepiej sprzedających się powieści New York Times.
Studio jeszcze nie zapowiedziało swojej pierwszej produkcji, ale możemy mieć pewność, że będzie to tytuł na wysokim poziomie — w końcu zespół składa się z samych zasłużonych deweloperów.