Przypuszczam, że nazwa Embracer Group niewiele wam mówi, lecz jest to szwedzka spółka, do której należą wydawcy tacy jak THQ Nordic czy Koch Media. 

Firma poinformowała, że powiększyła swoje zasoby o 13 nowych zespołów i szczególnie jeden z nich powinien Was zainteresować. Otóż w ręce spółki trafiło polskie studio Flying Wild Hog — twórcy ostatnich gier z serii Shadow Warrior



W zeszłym roku Hogi świętowali 10-lecie istnienia. Dlatego troche trudno uwierzyć, że aktualnie zespół składa się 260 pracowników, którzy pracują aktualnie nad czterema tytułami, które zostaną wydane przez Devolver Digital, Focus Home Interactive oraz Jagex w latach 2021 i 2022.




Głównym wydawcą gier Hogów będzie jednak Koch Media i tak o współpracy wypowiada się szef studia, Michał Szustak:


Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że Flying Wild Hog dołączy do Koch Media i rodziny Embracer. Koch Media to renomowany wydawca, który docenił naszą wizję tworzenia najbardziej ekscytujących, szybkich i najlepszych tytułów akcji dla graczy na całym świecie. To, co napędza Flying Wild Hog, to ambicja zaskoczenia fanów wyjątkowymi wrażeniami z gier dostarczonymi w najwyższej jakości. Łącząc siły z rozwijającą się dynamicznie Grupą Embracer oraz Koch Media, będziemy mogli nadal się rozwijać i skupiać na dostarczaniu jeszcze bardziej ambitnych gier. Zakochaliśmy się w wizji Embracera, aby zbudować sojusz różnorodnych i utalentowanych studiów, które zachowują niezależność oraz swobodę twórczą. To niesamowita szansa dla nas, dlatego jesteśmy zachwyceni tym partnerstwem i tym, co przyniesie przyszłość.


Natomiast szef Koch Media, Klemens Kundratitz wyjawił powody, dla których szwedzka grupa zdecydowała się nabyć polskie studio za 137,2 miliony dolarów.


Hogi, dołączając do naszej globalnej sieci studiów, pozwolą nam znacząco wzmocnić naszą pozycję na jednym z najbardziej tętniących życiem i rozwijających się rynków w Europie oraz zakorzenić nas mocno na niesamowicie mocnej scenie deweloperskiej w Polsce. Po rozszerzeniu działalności wydawniczej Koch Media na początku tego roku poprzez wejście na rynek azjatycki i wzmocnieniu naszej amerykańskiej placówki wydawniczej, dalsze budowanie sieci studiów poprzez dodanie tej prawdziwej potęgi pozwoli nam rozwijać portfolio własnych gier, zwiększyć możliwości rozwoju, a także wykorzystywać efekt synergii w grupie jeszcze lepiej w przyszłości