Nie wszystkie gry są lekkie i jednoznacznie przyjemne. Coraz częściej twórcy sięgają po nieco cięższe tematy. Dzięki temu rzeczy, o których mówi się trudno, można przedstawić w przystępnej formie. Imersja, unikalna właśnie dla gier wideo, pozwala nam wyjątkowo wczuć się w zupełnie obce dla nas problemy. A dla osób borykających się z nimi codziennie często okazuje się być źródłem sporego ukojenia. Takie właśnie produkcje na swoim festiwalu docenia co roku Games for Change, społeczność wykorzystująca cyfrowe dzieła do wprowadzania pozytywnych zmian społecznych. Nagrody rozdawane są również w kategoriach takich jak najlepsza gra ucząca, najlepsza gra dla uczniów czy najbardziej innowacyjna gra. 






Tegoroczny zwycięzca tytułu najbardziej znaczącego, o największym wpływie, to Sea of Solitude. Gra, która miłymi dla oka obrazami przedstawia bardzo niełatwe tematy dotyczące w pewnym stopniu każdego z nas. Sterujemy w niej kobietą uciekającą przez zatopione miasto przed potworami. Wrogowie to tak naprawdę zmaterializowane problemy naszej bohaterki. W pięknie zaprojektowanym świecie mierzymy się z samotnością i izolacją.


Gry poruszające tak niecodzienne zagadnienia są istotne dla całego rynku. Pomagają, edukują i sprawiają, że coraz częściej postrzega się je jako istotną formę sztuki. Pełna lista wygranych we wszystkich kategoriach tutaj.


źródło: pcgamer

grafika: pcgamer