Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X|S są już na rynku i pierwsi gracze mogą już ogrywać nowe tytuły lub powrócić do starszych tytułów dzięki wstecznej kompatybilności.  Na dwa dni przed światową premierą konsoli od Sony grupa analityczna Newzoo, przygotowała zestawienie gier, które najchętniej kupowali posiadacze obu platform. 




Zacznijmy od Xboksa, który jak wiadomo, nie otrzymał na premierę zbyt wielu nowości (co nie jest problemem dla Phila Spencera). Dlatego nie dziwi fakt, że najczęściej gracze sięgali po produkcje third-party jak Call of Duty: Black Ops Cold War oraz te, które są dostępne w Game Passie jak Gears 5 czy Star Wars Jedi: Fallen Order.



Zaskoczeniem może być natomiast fakt, że na konsoli Niebieskich, gracze nie sięgali aż tak chętnie po nowe Call of Duty, co jest zaskakujące, ponieważ to właśnie na PlayStation 4 w ostatnich latach seria jest promowana i cieszyła się na niej największą popularnością.

Można to jednak przyjąć ze zrozumieniem, ponieważ nabywcy PlayStation 5 kupili nową konsolę dla premierowych tytułów na wyłączność. Aczkolwiek nowa gra studia Treyarch spotkała się z większym zainteresowaniem niż Spider-Man: Miles Morales, który podobnie jak Black Ops: Cold War pojawił się na konsoli minionej generacji. Jednakże już statystyki z pierwszego weekendu gry pokazały, że najwięcej żołnierzy wciąż jest na PlayStation 4.

Warto też wytłumaczyć tak duże zainteresowanie grą Astro's Playroom, które jest uroczą platformówką na kilka godzin, aniżeli długie wieczory. Najnowsza produkcja studiów Team ASOBII i SIE Japan Studio jest domyślnie zainstalowana na konsolach PlayStation 5, co oznacza, ze każdy posiadacz może ją sprawdzić za darmo już po włączeniu sprzętu.