Sony i Microsoft to dwie konkurencyjne firmy, lecz łączy ich to, że za niespełna dwa miesiące w podobnym czasie wydadzą swoje najnowsze konsole. Chociaż każdy z nich ma swoją własną strategię na rozwój nowej generacji, to mogli mieć kolejną wspólną rzecz, gdyż Sony zastanawiało się nad wypuszczeniem budżetowej wersji PlayStation 5. 

Ujawnił to sam Jim Ryan w wywiadzie dla AV Watch, lecz nie podał dokładnej specyfikacji potencjalnego sprzętu. Wiadomo jednak, że z tego pomysłu szybko zrezygnowano, ponieważ słabsze podzespoły nie pozwoliłyby na wieloletnie funkcjonowanie nowej konsoli. 

Cena to bardzo ważny czynnik i szanujemy strategie innych producentów, lecz jeżeli spojrzymy na historię gier pod kątem biznesowym to stworzenie taniej platformy nie przynosiło świetnych rezultatów.

W dalszej części wywiadu szef PlayStation dokładnie rozwija tę myśl, powołując się na przeprowadzony przez firmę research.

Ludzie kupują konsole po to, aby korzystać z niej od 4 do 7 lat. Chcą mieć poczucie, że to co kupili jest przyszłościowe i nie zestarzeje się po dwóch lub trzech latach. Konsumenci oczekują, że po nabyciu nowego telewizora ich konsola będzie bez problemu obsługiwać rozdzielczość 4K.