W teorii odpowiedź jest oczywista. Jednakże napływające informacje i wypowiedzi deweloperów sugerują, że Xbox Series S stoi jedną nogą w obecnej generacji sprzętu i jego optymalizacja będzie wymagała dodatkowego wysiłku. Dlatego postawione przeze mnie pytanie jest jak najbardziej uzasadnione. Zatem przypomnijmy sobie najważniejsze elementy specyfikacji tańszej wersji Xboksa One, również oznaczoną literką S.

Xbox One S All Digital

CPU: AMD Jaguar 8 x 1,75 GHz, 1.4 TFLOPs

GPU: AMD GPU 914Mhz, 12 GCN

RAM: 8 GB DDR3

A teraz spójrzmy na to, co zawiera Xbox Series S:

CPU: AMD Zen 2 8 x 3,8 GHZ, 4 TFLOPs

GPU: AMD Navi RDNA 2.0 1,565 GHz, 20 CU

RAM: 10 GB GDDR6 ( 8 GB @ 224 GBps + 2 GB @ 56 GBps)

Nie trudno jest zauważyć, że teoretycznie różnica nie jest duża, a co za tym idzie pod kątem graficznym gry tworzone z myślą o nowej generacji, mogłyby na Xbox Series S wyglądać i działać jak aktualne. Jednak jednym z kluczowych elementów dla nowej generacji jest prędkość ładowania i patrząc na porównanie, która z tańszych konsol szybciej uruchomi The Outer Worlds. Dlatego wyniki mogą wydawać się zaskakujące, ponieważ różnica jest naprawdę spora.